What are you eating?

Coldplay or Chocolate?


  • Total voters
    14

Jedi Leo

A guy full of stars
Coldplayer
Joined
Jun 8, 2008
Messages
4,864
I just ate a crab salad...but it was more a "crap" salad, cuz there was only lettuce and 3 invisible carrot slivers...meh Good I was not very hungry :)
 

alisbe

We're diamonds taking shape
Coldplayer
Charity Donator
Joined
Mar 23, 2014
Messages
4,120
I wanted to post something I did not eat today but I ate it a few times these past weeks....delicious! One of my fav meals , an amazing Southern dish :D


We can't see your picture
 
D

diogo_sg

Guest
Healthy food needn't be tasteless! In 2012 I had to go full detox so I ate no grains at all, no sweets, no sodas, no salt and so on for about 2 years. The trick is to use your imagination! I used to and still make giant salads with all sorts of delicious stuff in it and my dinners are almost always protein + veggies with plenty of good spices, I also have healthy snacks like goat cheese (low calories) and fresh dates or a pear. Basically I wanted to say that it is possible to eat healthy and not suffer! hehe
So hope you find some combinations that suit you, so you can maintain a good diet all your life :D

p.s. I allow myself all sort of exceptions when Im abroad though hehe Like now with root beer, fries and whatnot haha But I dont really miss them when I come back to my usual diet again, because its not boring or plain tasting. I guess that is the trick in being able to stick to a good dietary plan :) (not to lose weight necessarily, though you undoubtedly will, but also just to keep yourself healthy and give your body the nutritions it needs to perform to the max) :)
When you say salad, do you mean lettuce and green leaves or just ALL veggies? I´ve heard some people being intolerant to some type of raw veggies.

Yeah habits can be hard to change, but you can console yourself in knowing that your body is biologically made to eat vegetables and fruits (and whatever else the earth offers), so you can do it! :) We are all different and I can only share my experience...but after a few months of not eating any more artificial stuff (especially the added salt everywhere and sugar), it was like my taste buds "reset" in a way. Before I always needed salt on my veggies to even make them taste of something, after that detox I could actually taste and appreciate nearly all veggies in their raw form. I also started to refuse sweets because my taste buds were like "no thanks too much sugar" so I naturally started eating more fruit (which I´d never done before btw...).

So yeah it IS possible! Dont give up :) Allow your body to go back to eating what was intended for it :) But it may take some time before it gets used to the "natural" tastes again.
Haha! You sound so much like me in these posts (like I am outside Coldplaying) ;)
 

Nie

You're a Sky Full of Stars
Coldplayer
Charity Donator
Joined
Dec 8, 2014
Messages
8,136
I had fruit salad for lunch (to compensate for a more calorie rich weekend).
The guy who was sitting next to me was eating chili sin carne, it looked awful but was smelling so good.
 

Kamili

Leave your broken windows open
Coldplayer
Charity Donator
Joined
Dec 12, 2015
Messages
379
Rice with beans and meat!
 

Nie

You're a Sky Full of Stars
Coldplayer
Charity Donator
Joined
Dec 8, 2014
Messages
8,136
I had leftover roast chicken from yesterday with a salad ( lettuce-tomato-cucumber-avocado-shredded carrots).
I'm already looking forward to what's on the menu for tomorrow, a Belgian dish. :)
 

Nie

You're a Sky Full of Stars
Coldplayer
Charity Donator
Joined
Dec 8, 2014
Messages
8,136
My dessert after lunch:
appelbol (apple dumpling).
It's a tradition in Belgium to eat these on the monday after Three Kings' Day.
I know, 1 day too late but my boss is to blame for that.
 

Attachments

Jedi Leo

A guy full of stars
Coldplayer
Joined
Jun 8, 2008
Messages
4,864
I just had a pasta dish. Penne with fresh ham, pepper fruit, red onion, cream, muscat nut and oregano. Yum Yum!
 

Nie

You're a Sky Full of Stars
Coldplayer
Charity Donator
Joined
Dec 8, 2014
Messages
8,136
On my menu this evening is "witloofrolletjes met hesp- en kaassaus en aardappelpuree".

According to Google in English = "endive with ham and cheese sauce and mashed potatoes"

Should look like this:
upload_2016-1-28_17-58-30.png
 

Attachments

Nie

You're a Sky Full of Stars
Coldplayer
Charity Donator
Joined
Dec 8, 2014
Messages
8,136
Typical Flemish winterfood :)
 

Jedi Leo

A guy full of stars
Coldplayer
Joined
Jun 8, 2008
Messages
4,864
Typical Flemish winterfood :)
Hehe yeah I relate...danish food tends to be on the heavy side too. We kinda forget though that unlike our ancestors we are mostly always at a stable 21 C indoor temperature haha so not sure we still need all these carbs, but traditional food can be very tasty!
 

Nie

You're a Sky Full of Stars
Coldplayer
Charity Donator
Joined
Dec 8, 2014
Messages
8,136
Flemish people are also called Burgundians.
We like to eat (good food).
 

Jedi Leo

A guy full of stars
Coldplayer
Joined
Jun 8, 2008
Messages
4,864
Flemish people are also called Burgundians.
We like to eat (good food).
I actually did a paper on a local danish island Bornholm last year and there is good reason to believe Burgundians emigrated from Scandinavia, from this very island whose name means "island of the Burgundians", then further to central Europe, France, etc. Very interesting subject! I can be a bit of a nerd about stuff like history haha
 
Top