Jump to content
🛒 SHOP THE NEW CHRISTMAS LIGHTS COLLECTION 🛒

mikaeeljan

Members
  • Content Count

    154
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutral

About mikaeeljan

  • Rank
    A Head Full of Coldplay
  • Birthday 04/08/1998

Converted

  • Coldplay concerts
    0
  • Favourite Coldplay member?
    Will
  • Your favourite Coldplay album?
    MX
  • Favourite Coldplay song
    Fix You
  • Country Flag
    United States
  1. 3:20-3:40 in Aliens! not in the documentary hahaha. In the documentary the similar part starts around 43:40
  2. Pretty sure I can make out similar lyrics from the clip too (I hear the word skyline somewhere in there) -- It's a little different but I'm willing to bet that song was a version of A L I E N S long ago. Wow
  3. EXACTLY the part i'm talking about. I'm low-key convinced that A L I E N S is that song being played
  4. Wow I really liked that! Do you guys remember that little 10 second clip that is in some interview/documentary thing of an unreleased song people thought might be LiLD? That last part really sounds like a version of that melody! :eek: I will try to find that clip but ya that was an amazing song
  5. In the night the stormy night, away she'd fly
  6. To do well in baseball, you gotta get a lot of hits. Coldplay have a lot of hits. Referees
  7. Maybe "A Light In Every Neighborhood and School"
  8. Unrelated but congrats to JC90 on becoming a staff member! :)
  9. Love your youtube channel man!! Keep up the good stuff :)
  10. Holy shit I was listening thru the album again with headphones at a very high volume and I hit color spectrum... the first beyonce echos scared the shit out of me ngl (it's nighttime so i guess like it being dark made it a bit more jumpier haha) like i thought someone had popped out into my room or something ahhh
  11. Birds :heart: :dazzled: on a completely unrelated note I was trying to find a good emoji that represented my thoughts for birds, and I found these gems :elephant: :elmo: :furious3:
  12. I don't like Major Minus either yoooo finally someone else who shares. You also think MX is really good right? I think we're on the same page haha!
  13. everyone else is doing it so I'll give my two cents as well: AHFOD: 8.5/10 Personally liked it a little more live, but it's still a solid album opener in the studio version. Birds: 8/10 This one is really cool- at first when I heard the kaleidoscope clips I thought this was gonna be bad, but it really did surprise me. Guitar is beautiful and most of Chris' singing is nice too. Some of Chris' vocal melodies were a bit weird imo, and I really hope that they changed the ending because it's kinda weird and abrupt. HFTW: 4.5/10 Meh *next song* Everglow: 9/10 This one resonated with me for some reason, really enjoyed this. The piano melodies are absolutely BEAUTIFUL (Already learned em) and it's really the "feels" song of this album. Nicely done AOAL: 7/10 Funky Monkeys Fun: 8/10 First I didn't like it- but a couple listens and this is now one of my favorite songs. <3 tove's voice under Chris' sounds amazing. I like the cool riff in the beginning too (a lot of really nice riffs imo) good collab overall- Production kinda lowered my rating for this one, like a lot of the rest. Kaleidoscope: 7/10 Wish there was more to this other than instrumentals and a poem (while it is a nice poem). "what could have been" is really what the title should be Army of One: 7.5/10 or 8/10 A lot of you surprise me with this one- I enjoyed it! The organ was a nice touch, kind of reminiscent of Fix You but not entirely. Had a nice beat and I think it'll continue to grow on me. X Marks the Spot: 3/10 Chris pls stop Amazing Day: 6.5/10 I dunno- this is the song I'm sort of on the fence about whether to like or not. Has nice moments and there are others where I just can't feel it. Cool bass line in the beginning, perhaps another that will grow on me. Colour Spectrum: 8/10 Interlude- Coldplay seems to be pretty good at these Up&Up: 8.5/10 Production got me like :\ I really really REALLY (I can't emphasize) how much I enjoyed this (along with many of the rest of you) live and how much I was let down but the damn production on this one. Hopefully the leaked version ends up being a bit different than the final one we'll get in a week. Nonetheless, still an excellently done song. The guitar solo still gives me goosebumps and some of the lyrics have the same effect. Only reason this isn't 9/10 because of production effects. OVERALL: 7.5/10 or 8/10 Enjoyed this album more on the second listen around and it's definitely a step over Ghost Stories. More high points than low points (XMTS and HFTW basically), along with the majority of this whole thing being nice and upbeat. :)
×
×
  • Create New...