Jump to content
✨ STAY UP TO DATE WITH THE WORLD TOUR ✨

NEDERLAND of BELGÏE (The Netherlands or Belgium)


Ronald Vreeswijk

Recommended Posts

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik ben ook niet uit Nederland of Belgie, maar ik leef dichtbij de grens, zodat ik kan kijken Nederlandse televisie. :D Heel wat mensen bestuderen hier het Nederlands deze dagen... Ik denk dat Nederlands "in" is!

 

Ik hoop u me begrijpt. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ik ben ook niet uit Nederland of Belgie, maar ik leef dichtbij de grens, zodat ik kan kijken Nederlandse televisie. :D Heel wat mensen bestuderen hier het Nederlands deze dagen... Ik denk dat Nederlands "in" is!

 

Ik hoop u me begrijpt. :lol:

 

Je Nederlands is grappig :lol:

 

Maar er is niets dat grappiger is dan mensen uit Japan die Nederlands praten. Of uit de VS :laugh3:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, fijn te horen dat Nederlands 'in' is bij de Duitsers :P

 

Ik versta je helemaal Larry, je Nederlands is bijna foutloos hehe. Maar Nederlands lijkt nog vrij veel op Duits, dus is het vrij gemakkelijk voor ons om Duits te leren en omgekeerd denk ik.

 

Het is waar, Japanners die Nederlands proberen te praten gaat altijd fout. Op de een of andere manier kunnen ze nooit de juiste accenten leggen. Hehe.

 

Welkom nog ég-elska-Thom.

Link to comment
Share on other sites

Dankjewel.

 

Nou, maar toch leren de mesten Duitsers nooit Nederlands. Hier in Berlijn vindt het iedereen gewoon 'grappig' en ze zeggen dat het op een kindertaal lijkt.

 

Moet in Belgie ook iedereen duits leren? Ik weet het maar van Nederland.

 

En de mesten Nederlanders denken wel dat ze Duits kunnen praten maar dan gaat het vaak fout :laugh3:

Link to comment
Share on other sites

Wel, de meesten hebben wel wat Duits gehad op school (zoals ik), maar we verleren het snel want we gebruiken het bijna nooit. Ik heb 4 jaar les Duits gehad maar ben het al zo goed als allemaal vergeten.

 

Maar zo goed als iedereen heeft Duits gehad op school.

Voor de Duitsers is het ook niet zo belangrijk Nederlands te kennen denk ik. Het is een te kleine taal hé ? :P

 

Hoe komt het dat gij zo goed Nederlands kent ?

Link to comment
Share on other sites

Nou, Nederlands is wel op de 38. plaats op de 'Lijst van talen volgens aantal sprekers'. Ijslands staat er niet eens op :P

 

Ik was uitwisselingstudent. Tot laatse zomer, ik ben al zoooo veel vergeten. Ik heb super veel worden in mijn Filosofieles geleert die ik niet eens in het Duits ken, haha.

Praten gaat nog goed maar spelling, zinsbouw en grammatica is echt moeilijkl nu, want ik heb het nooit echt geleerd.

Link to comment
Share on other sites

Ik was in IJsselstein, in de beurt van Utrecht. Gewoon VWO5. Toen ik terug in Berlijn was vond ik Duits heel raar.

 

Ik wou eigenlijk naar Belgie maar ik 'mocht niet', van mijn organisatie uit.

Toen ik dat op school in Nederland vertelde hadden sommige echt zo iets van 'Hoezo Belgie? Die praten allemaal zo raar en zijn niet grappig'.

 

Ik was maar een dag in Belgie, in 'jouw' stad. Ik vond het zooo mooi maar ik begrep meer van het Frans dan van het Nederlands. :laugh3:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...