Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Coldplaying

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Oh no. I joined another board!

Featured Replies

• Replies 57
  • Views 4.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

welcome Sofia!

enjoy your time here! :)

Welcome sofia!!!:)

Välkommen! Hoppas du trivs här!

Angående Johan Palm... Jag vet. Han slaktade verkligen låten. Hemskt.

welcome Sofia:)

• Author

Thanks so much everyone! ^^ You're all totally awesome!

Jelle - Yes, that must be it! I do think it ought to be a rather attractive combination. =D

prospekthd42 - For sure! No one here would ever ask me to shut up about Coldplay. HEAVEN!

vivalaparachute - Yeah, we totally should! :D And I love your username by the way!

Lore - Hola amiga! Como estas? :) Jag mår bra (I'm good)! Thanks for the welcome! How come you know swedish? ^^ I see on your profile you don't live here. :P

Parachutes_ - Jag vet! Total slakt! Efter det var jag TVUNGEN att knarka Viva La Vida för att få bort det hemska minnet! Jag ser att du älskar Kent? Samma här! =D ^^

Hola Sof, I'm Ivet, welcome to the board :nice:

Parachutes_ - Jag vet! Total slakt! Efter det var jag TVUNGEN att knarka Viva La Vida för att få bort det hemska minnet! Jag ser att du älskar Kent? Samma här! =D ^^

Hahaha, jag förstår det. Var du på konserten 220809? Det var magiskt.

Åh vad glad jag blev nu att det finns ett till Kent fan här! Jag har försökt tvinga några människor att lyssna på dem så att vi kan ha konversationer om hur bra Mr.Berg är på att beskriva en känsla och så vidare, men det är svårt när merdelen av deras texter är på svenska.

Jag heter Maja, förresten. :nice:

• Author

Thanks Ivet for the welcome! ^^

Ja gud visst var det magiskt!? Det var helt sjukt! Det tog skitlång tid för mig att bara smälta allt. Det var stort. Jag ville helt ärligt inte gå därifrån efteråt men så skulle mina vänner iväg med en gång. Hade jag varit själv hade jag suttit mig ner på marken och stannat där ett bra tag...Vart stod du? :D Jag var nära högra rampen.

Jag vet vad du menar! Jag vet inte hur många gånger jag översatt Kent-texter i ett tappert försök att få mina utländska vänner att förstå charmen. Texterna är helt underbara och tillsammans med musiken blir det helt fantastiskt bra. :D Jag vet inte hur många jag tvingat lyssna på 'Utan dina andetag'. När upptäckte du Kent?

En rolig sak: På Spotify om man går in på Coldplay står Kent i listan på liknande artister. Skulle du kalla Kent Sveriges Coldplay?

Kul att träffas Maja! :D

welcome Sofia:nice:

Ja gud visst var det magiskt!? Det var helt sjukt! Det tog skitlång tid för mig att bara smälta allt. Det var stort. Jag ville helt ärligt inte gå därifrån efteråt men så skulle mina vänner iväg med en gång. Hade jag varit själv hade jag suttit mig ner på marken och stannat där ett bra tag...Vart stod du? :D Jag var nära högra rampen.

Jag vet vad du menar! Jag vet inte hur många gånger jag översatt Kent-texter i ett tappert försök att få mina utländska vänner att förstå charmen. Texterna är helt underbara och tillsammans med musiken blir det helt fantastiskt bra. :D Jag vet inte hur många jag tvingat lyssna på 'Utan dina andetag'. När upptäckte du Kent?

En rolig sak: På Spotify om man går in på Coldplay står Kent i listan på liknande artister. Skulle du kalla Kent Sveriges Coldplay?

Kul att träffas Maja! :D

Jag hade inte kunnat säga det bättre själv. Precis så kändes det! Jag var nära den vänstra rampen. Ganska otroligt hur nära Chris var mig i vissa stunder. En känsla jag aldrig kommer glömma, hoppas och tror jag.

Exakt! Det sorgliga är att lite av charmen försvinner när man översätter. Det låter inte alls lika vackert. "Jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö. Men älskling vi ska alla en gång dö." är en sån underbar fras, men att översätta den går inte. Det är inte rättvist mot den.

Hm, när jag upptäckte dem? Det är bara några månader sen. Mars skulle jag tro.

Jag har aldrig riktigt haft något intresse i musik förens jag hörde "Lost?" en vacker dag i Januari och så var jag fast. Så alla band jag gillar har jag upptäckt på grund av Coldplay, kan man säga.

För dig då, när fastnade du för Kent?

Haha, nej inte precis. Kent är väl lite av det bandet man lyssnar på när man mår dåligt, har en dålig dag. Det hjälper en att ta sig igenom det. Jag menar inte att Kent är deprimerande, inte alls. Men jag tror du förstår vad jag menar.

Coldplay är annorlunda. Det är något som får mig att småle och se alla fina saker omkring mig. Ovasett om jag lyssnar på Yellow som handlar om att han skulle blöda ihjäl sig för en tjej eller om jag hör Don't Panic. Det är fint, på ett helt annat sätt än Kent.

Trevligt att möta dig med! :D

• Author

Åh din lyckliga människa som var så nära honom! Jag var aldrig vid staketet, eller så. Ärligt hade jag inte super-bra sikt. Att man är kort hjälper inte! xD Hur länge stod du utanför Stadion?

Jag håller med dig! Att göra fraser och ord rättvisa i översättningar är alltid väldigt svårt. Just den frasen älskar jag. Jag älskar extra-verserna också som Jocke har kört live. Men man saknar att 747 inte avslutar konserter längre. Det är en sådan tradition som man blivit van vid, lite synd att de brutit den tycker jag. Men man ska väl inte bua åt förnyelse heller!

Jag fastnade för Kent när pappa köpte V&A 2002. På väg till Norge fick hela familjen lida denna hemska skiva. Alla spydde över den, faktiskt. Men det var innan vi förstod hur bra det var (alla utom mamma). Den första som gav sig var min syster, men jag var snart efter och innan jag visste ordet av var det jag som bad att vi skulle sätta på V&A. Och jag ÄLSKADE den. Sedan 6 Juni 2003 var det den vita konserten och jag åkte därifrån med en 'I love Kent' t-shirt. Jag har varit fast sedan dess. :) Nu har jag fått pappa att gilla Coldplay, så min tacksamhetsskuld till honom är betalad! Hur upptäckte du Kent?

Skulle inte heller säga att Kent och Coldplay är lika. Någon enstaka låt på sin höjd men jämför man t.ex Tillbaka till samtiden med Viva La Vida or Death And All His Friends finns ingen likhet...

Jag förstår vad du menar med Kent. Jag lyssnar på både Kent och Coldplay när jag mår dåligt eller när jag är glad. Som du säger, låten kan ha en sorglig text men man blir så glad ändå bara för att låten är så bra. ^^ Jag tycker inte heller om att Kent kallas för depressiv rock. Då har man inte riktigt förstått grejen. Samma med Coldplay.

Jag tycker om ditt namn förresten. :)

Lore - Hola amiga! Como estas? :) Jag mår bra (I'm good)! Thanks for the welcome! How come you know swedish? ^^ I see on your profile you don't live here. :P

I don't know swedish, I just know a few words, there is another member called sofia from sweden and she's my friend so she taught me how to say that :P

do you speak spanish? :P

Åh din lyckliga människa som var så nära honom! Jag var aldrig vid staketet, eller så. Ärligt hade jag inte super-bra sikt. Att man är kort hjälper inte! xD Hur länge stod du utanför Stadion?

Jag håller med dig! Att göra fraser och ord rättvisa i översättningar är alltid väldigt svårt. Just den frasen älskar jag. Jag älskar extra-verserna också som Jocke har kört live. Men man saknar att 747 inte avslutar konserter längre. Det är en sådan tradition som man blivit van vid, lite synd att de brutit den tycker jag. Men man ska väl inte bua åt förnyelse heller!

Jag fastnade för Kent när pappa köpte V&A 2002. På väg till Norge fick hela familjen lida denna hemska skiva. Alla spydde över den, faktiskt. Men det var innan vi förstod hur bra det var (alla utom mamma). Den första som gav sig var min syster, men jag var snart efter och innan jag visste ordet av var det jag som bad att vi skulle sätta på V&A. Och jag ÄLSKADE den. Sedan 6 Juni 2003 var det den vita konserten och jag åkte därifrån med en 'I love Kent' t-shirt. Jag har varit fast sedan dess. :) Nu har jag fått pappa att gilla Coldplay, så min tacksamhetsskuld till honom är betalad! Hur upptäckte du Kent?

Skulle inte heller säga att Kent och Coldplay är lika. Någon enstaka låt på sin höjd men jämför man t.ex Tillbaka till samtiden med Viva La Vida or Death And All His Friends finns ingen likhet...

Jag förstår vad du menar med Kent. Jag lyssnar på både Kent och Coldplay när jag mår dåligt eller när jag är glad. Som du säger, låten kan ha en sorglig text men man blir så glad ändå bara för att låten är så bra. ^^ Jag tycker inte heller om att Kent kallas för depressiv rock. Då har man inte riktigt förstått grejen. Samma med Coldplay.

Jag tycker om ditt namn förresten. :)

Haha, jag såg nästan inget när han var på resten av scenen, såvida jag inte stod på tå. Men det var väldigt bra platser ändå, med tanke på hur tidigt jag var där. Jag kommer inte riktigt ihåg, men jag tror det var två timmar innan. Jag antar att jag hade turen med mig helt enkelt. Eller så hade jag samlat ihop lite "Coldplaying-karma".

Åh vad avundsjuk jag blir nu! Jag har aldrig varit på någon Kent konsert, men med deras åttonde album på gång, då jävlar! Nu får vi hoppas att det blir ett bra album bara, fast på andra sidan blir jag väldigt förvånad om det inte inträffar. I min åsikt har de blivit bättre efter tidens gång.

Vilken fantastisk pappa du har då? Haha. AND ZOMG YOU WERE AT THE WHITE CONCERT?! Jag skulle ge nästan vadsomhelst för att få vara med där. Jag har sett massa bilder och så. Otroligt!

En vän till mig, har en kusin, vars msn jag fick och så började vi prata. Lång historia, men jag har alltid kopplat ihop honom med Kent. Det var hans favoritband. Sen en dag skickade han en länk till ett Youtube klipp med låten 400 slag. Och den var väldigt vacker. Är väldigt vacker. Men jag var inte fast riktigt än.

För jo, jag började gilla honom lite mer än en vän, men sen flyttade han iväg, med hans flickvän. Och Kent var de enda minnena jag hade kvar. Då kom jag ihåg hans favoritlåtar, "Chans" och "Mannen i den vita hatten". Vilket nu har blivit några av mina favoriter. Så ja, Kent påminde mig om honom vilket var bra, men sorgligt. Nu har det där växt ifrån dock. Kent är mitt nu, inte hans. Jag har andra kopplingar till låtarna.

Och nu låter det som någon sorglig kärlekshistoria, men det var inte så. Han var annorlunda än alla andra människor jag kände, han var som mig. Så det var synd att vi förlorade alla våra nätter där vi pratade om allt och ingenting. För jag tror vi båda behövde det. Men det var också allt.

Precis! Det är skönt att veta att någon annan tänker likadant, Jocke. Annars skulle han inte kunna skriva såna texter som träffar en rakt i hjärtat. Det tar bort all ensamhet om känslorna och det är väl därför Kent fans brukar hänga ihop ganska bra tror jag. Vi har alla varit med om samma saker.

Tack!

• Author

Vad härligt, det är skönt när man har turen med sig! :D Verkar som att vi hade ungefär lika bra platser! Jag började köa någon gång vid 12, och det var helt värt det, ångrade inte en sekund utanför!

Nu måste du gå på Kent nästa turné, de är fantastiska, verkligen! Har aldrig lämnat en Kent konsert utan en bra känsla i magen! :) En sak som var så rolig var när de spelade i min gymnastiksal haha. Kan fortfarande inte fatta att de prickade in lilla Uddevalla! xD Men drag var det!

Den vita konserten är ett av det bästa jag varit med om. Jag var 12 och helt hänförd. Hade sittplatser nästan längst bak, de visade inte scenen på skärmarna, men jag var hur lycklig som helst ändå och tog jättemycket kort, haha. Många likadana, men what the hell. :D Någon välte ut min pop corn och jag brydde mig inte, jag var på Kent, haha! Var inte ledsen, de kanske kommer spela på ett stort ställe igen! *kramar*

Vad tråkigt att det inte blev som du önskade, sådant är alltid himla jobbigt. *kram* Men han gav dig iallafall Kent, en liten tröst! Vad skönt att du har kunnat göra Kent till ditt! Efter ett tag kopplar man andra saker till låtarna vilket är skönt. Det är så låtar får betydelse. Låter som en härlig tid och jag är säker att du kommer finna tillbaka till det med någon annan någon dag! <3

Precis, det finns en stor nakenhet i mycket det som Jocke skriver. Jag älskar det. En av mina favoriter är andra versen till Socker. Den är vågad och rakt på, älskar det. Jag undrar hur mycket skit han egentligen fått för att ha skrivit om Jesus så. :p

I don't know swedish, I just know a few words, there is another member called sofia from sweden and she's my friend so she taught me how to say that :P

do you speak spanish? :P

There is another swedish Sofia here? Oh, that is cool! ^^ My sister's boyfriend is from Chile actually, so I have a small connection to Chile. :D

Hablo un poco de español. I have studied it for a few years but I am not that good. I am trying to change that fact, though. :p

If any of you wants to chat on MSN: [email protected] :)

• Author

Thank you! :)

Hi Sofia,

Welcome to this board. I'm sure that you'll enjoy it here.

• Author

Thank you! I am really having a good time here. :)

Welcome!:nice:

• Author

Thanks so much! :D ^^

Vad härligt, det är skönt när man har turen med sig! :D Verkar som att vi hade ungefär lika bra platser! Jag började köa någon gång vid 12, och det var helt värt det, ångrade inte en sekund utanför!

Nu måste du gå på Kent nästa turné, de är fantastiska, verkligen! Har aldrig lämnat en Kent konsert utan en bra känsla i magen! :) En sak som var så rolig var när de spelade i min gymnastiksal haha. Kan fortfarande inte fatta att de prickade in lilla Uddevalla! xD Men drag var det!

Den vita konserten är ett av det bästa jag varit med om. Jag var 12 och helt hänförd. Hade sittplatser nästan längst bak, de visade inte scenen på skärmarna, men jag var hur lycklig som helst ändå och tog jättemycket kort, haha. Många likadana, men what the hell. :D Någon välte ut min pop corn och jag brydde mig inte, jag var på Kent, haha! Var inte ledsen, de kanske kommer spela på ett stort ställe igen! *kramar*

Vad tråkigt att det inte blev som du önskade, sådant är alltid himla jobbigt. *kram* Men han gav dig iallafall Kent, en liten tröst! Vad skönt att du har kunnat göra Kent till ditt! Efter ett tag kopplar man andra saker till låtarna vilket är skönt. Det är så låtar får betydelse. Låter som en härlig tid och jag är säker att du kommer finna tillbaka till det med någon annan någon dag! <3

Precis, det finns en stor nakenhet i mycket det som Jocke skriver. Jag älskar det. En av mina favoriter är andra versen till Socker. Den är vågad och rakt på, älskar det. Jag undrar hur mycket skit han egentligen fått för att ha skrivit om Jesus så. :p

Nej, nu skojar du? Har dem spelat i din gymnastiksal?! Nu är jag ännu mer avundsjuk. Du är lyckligt lottad, när det kommer till Kent i vilket fall!

Jo, vi får hoppas det. :wacky:

Aw, tack! Vad gullig du är. :kiss:

Ja, precis, det är en av mina favoriter faktiskt. Jocke, "du är min hjälte för att du vågar vara rak", haha.

Har det gått bra än så länge här på forumet? Inga problem?