Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Coldplaying

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[26-Jul-2012] Coldplay @ Bell Centre, Montreal, Quebec, Canada

Featured Replies

• Author

Avez-vous vu les billets qu'evenko vient de relacher pour Coldplay? :lol:

image.png

• Replies 803
  • Views 109.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Avez-vous vu les billets qu'evenko vient de relacher pour Coldplay? :lol:

image.png

OMG, je crois que c'est exagéré. Le stage doit être 360 rendu à ce point là!

• Author
OMG, je crois que c'est exagéré. Le stage doit être 360 rendu à ce point là!

Nah s'il était 360 il y aurait des sièges partout, Evenko abuse encore pour de l'argent... :\

Je cite un commentaire sur leur page facebook

Tant qu'à faire en avez vous dans le Parking derrière un mur ??? c'est rire du monde les sections 104-105 ...

Ça pas de bon sens!!!!!!!!!!!!! Foutu scalper qui prennent tous les bons billets, pis on se retrouve full loin du stage. Dans mon cas, presque backstage le 27. C'est chiant !!

C'est claire qu'evenko veulent faire le plus d'argent possible.

p.s. J'appui ton commentaire sur facebook.

• Author

p.s. J'appui ton commentaire sur facebook.

Ce n'est pas mon commentaire, mais bon, j'étais d'accord! :)

Ou voulais tu dire celui que j'ai écris et que tu as liké? :P

Oui, je voulais dire celui là :)

Edit : Quels sont vos attentes pour le concert ?

• 2 weeks later...
  • Author

Hmm.. j'aimerais beaucoup qu'il y ait les xylobands c'est sur, et j'aimerais une bonne première partie! :)

Pensez-vous qu'Emili Sandé sera la première partie pendant toute la tournée?

I've just noticed on TicketMaster that they are also now selling tickets for seats behind the stage. And there's an article on here that says it's supposed to be a 360 stage for the European dates. ??? I can't understand how those seats would be any good, but surely the band would be aware that they are selling seats behind the stage and they'd make some kind of effort to make a good show for those sitting behind? I don't know what to make of

these seats...:\

• Author
I've just noticed on TicketMaster that they are also now selling tickets for seats behind the stage. And there's an article on here that says it's supposed to be a 360 stage for the European dates. ??? I can't understand how those seats would be any good, but surely the band would be aware that they are selling seats behind the stage and they'd make some kind of effort to make a good show for those sitting behind? I don't know what to make of

these seats...:\

I really don't think the band has anything to do with this at this point. Evenko is trying to squeeze every penny out of these shows, and are doing so by selling horrible tickets...

If people want to buy them, I really think it's their problem. However, I do think that the seats are absolutely ridiculous.

Montreal Tickets for Thursday Show

I have tickets that I am no longer able to keep due to a wedding I have to attend, they are for the Thursday show. Three tickets are available - Section 116, Row N, Seats 3-5.

Bonjour à tous !

Je vais partie des malchanceux qui ont attendu la vente "officielle" du 17 décembre et se retrouvent avec deux billets dans la section 110 pour le 27... Déjà mieux que les places qui viennent d'être relâchées, mais bon... :(

Est-ce que quelqu'un a des conseils pour avoir de meilleurs billets ? Je pensais vérifier régulièrement ici si quelqu'un peut m'en revendre, et me débarasser ensuite des miens sur eBay au prix auquel je les ai achetés (soit 254$ la paire). Pensez-vous que je risque de me retrouver avec ces billets sur les bras, sans personne pour les acheter à cause de ces places vraiment peu intéressantes ? Ça m'étonnerait, mais je suis quand même un peu stressée de mettre un autre 250$ là-dedans si je ne suis pas sûre de pouvoir vendre les précédents !

Tellement frustrant que de si mauvaises places soient vendues à ce prix-là, ou même vendues tout court d'ailleurs !!

Kristenster, are you still selling your tickets ? I doubt it since it's already been a few days, but still asking just in case... :) I might be interested for two of them.

Thanks !

• Author
Bonjour à tous !

Je vais partie des malchanceux qui ont attendu la vente "officielle" du 17 décembre et se retrouvent avec deux billets dans la section 110 pour le 27... Déjà mieux que les places qui viennent d'être relâchées, mais bon... :(

Est-ce que quelqu'un a des conseils pour avoir de meilleurs billets ? Je pensais vérifier régulièrement ici si quelqu'un peut m'en revendre, et me débarasser ensuite des miens sur eBay au prix auquel je les ai achetés (soit 254$ la paire). Pensez-vous que je risque de me retrouver avec ces billets sur les bras, sans personne pour les acheter à cause de ces places vraiment peu intéressantes ? Ça m'étonnerait, mais je suis quand même un peu stressée de mettre un autre 250$ là-dedans si je ne suis pas sûre de pouvoir vendre les précédents !

Tellement frustrant que de si mauvaises places soient vendues à ce prix-là, ou même vendues tout court d'ailleurs !!

J'ai un billet de trop si tu es intéressé, mais pas 2 malheureusement :(

Bonjour à tous !

Je suis dans la section 109 le 27. Mes billets sont pires que les tiens >< Je m'en cherche d'autres aussi.

Sinon, tu peux vendre tes billets sur billets.ca

Continue de regarder sur kijiji, lespacs ou ebay. Des fois, certaines personnes revendent leurs billets au même prix de l'achat.

Foutu scalpers qui prennent tous les billets :angry:

Je suis dans la section 109 le 27. Mes billets sont pires que les tiens >< Je m'en cherche d'autres aussi.

Sinon, tu peux vendre tes billets sur billets.ca

Continue de regarder sur kijiji, lespacs ou ebay. Des fois, certaines personnes revendent leurs billets au même prix de l'achat.

Foutu scalpers qui prennent tous les billets :angry:

Merci du conseil, je vais surveiller ça... Faut garder espoir, juillet c'est encore loin ! Bonne chance à toi aussi !

Merci aussi de ta proposition, Hux90, mais je cherche deux billets !

• 3 weeks later...
  • Author

Ridicule :lol:

Bientôt ils vont ouvrir la section 107.. j'comprend pas pourquoi les gens achètent ces billets là :confused:

Ridicule :lol:

Bientôt ils vont ouvrir la section 107.. j'comprend pas pourquoi les gens achètent ces billets là :confused:

J'espère vraiment que le stage va être 360, parce que sinon c'est vraiment n'importe quoi.

• Author
J'espère vraiment que le stage va être 360, parce que sinon c'est vraiment n'importe quoi.

Q. Dear Oracle,

I bought tickets to see Coldplay on 24th July in Montreal with 4 other friends.

The Ticket we received says Section 205 "Obstructed view". The Bell Centre said that they won't know how obstructed the view will be because they don't know the stage setup....

Can you help or provide any info re: stage plan for Bell Centre at Montreal?? Thanks!

The Oracle replies:

The stage set-up is 360 degree so you'll be able to see wherever your seats are. Obstructed view usually suggests some part of the supports and/or beams so you will definitely need to check with the venue to find out whereabouts Section 205 places you in relation to the structure.

:)

• 4 weeks later...

I need your advice... I can buy tickets in the new section backstage, partially obstructed view in the 205-208 section I think OR with billets.ca, tickets in like the last row up in the bell center, but in the middle, with a view of the whole bell center and a slight chance to be near the b stage during us against the world....what would you choose ?

The latter :)

I need your advice... I can buy tickets in the new section backstage, partially obstructed view in the 205-208 section I think OR with billets.ca, tickets in like the last row up in the bell center, but in the middle, with a view of the whole bell center and a slight chance to be near the b stage during us against the world....what would you choose ?

Which tickets in the last row in the middle? I didn't see anything. For july 26, there are tickets in 423-424-432-433-434 sections. I don't think that the C stage will be there. For july 27, there are tickets in 426-429 and 430 sections. I still don't think that the C stage will be there (if I look where the C stage was in Edmonton, Calgary and Vancouver).

You should buy the tickets in the red sections?

EDIT: There are tickets on sale at Kijiji. You should take a look. :)

• Author

Well, if you have the budget, I'd chose the latter. Sure, there's nothing really blocking your view except a sort of half wall (from behind the stage) but all you see are the guys' backs...

If you only need one ticket, I have an extra one! :)

Which tickets in the last row in the middle? I didn't see anything. For july 26, there are tickets in 423-424-432-433-434 sections. I don't think that the C stage will be there. For july 27, there are tickets in 426-429 and 430 sections. I still don't think that the C stage will be there (if I look where the C stage was in Edmonton, Calgary and Vancouver).

You should buy the tickets in the red sections?

EDIT: There are tickets on sale at Kijiji. You should take a look. :)

on billets.ca there are some ;) (anyone ever buy tickets with them ?)