✨ STAY UP TO DATE WITH THE WORLD TOUR ✨

NEDERLAND of BELGÏE (The Netherlands or Belgium)

Ronald Vreeswijk

• Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:D Naamvallen! Yeah quite difficult!

I was annoyed recently... I went to Leeuwarden at the beginning of this month and when I wanted to order my meal in Dutch, the girl replied in English: "Oh you're German! What do you want for dinner?" Argh!!! I tried to continue talking in Dutch, but she always answered in English. It was hopeless (well perhaps my Dutch was hopeless, too. I don't really know lol)!

To cut a long story short... You guys should be more proud of your own unique language!!! :D :P

• 3 weeks later...
Well some people can be afraid that they will not understand what you will say.. So that's probably why that girl talked english.. Since they probably got a lot of germans over there (no offence;))

I guess my Dutch was actually too bad and therefore she always replied in English. :D

Ik heb gisteren een Nederlands spreekwoord geleerd. :D

Wat zeggen Nederlanders altijd: "Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg?" :)

We hebben een speciale uitgave van het tijdschrift Elsevier gelezen. Een paar jaar geleden trachtte deze tijdschrift erachter te komen, hoe nou eigenlijk Nederlanders zijn. De aantwoort was dat het nationaal gevoel - behoudens erupties als Koninginnedag of een overwinning van het Nederlandse Elftal - een nationaal taboe is.

Zeer interessant! :)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hey!:D Alles goed?

Oooooooooh, nu al zin in 't Goffertpark volgend jaar :D

Ja, ik ook! Volgend jaar weer 3x Coldplay waarschijnlijk :cool: In ieder geval twee keer in het Goffertpark (meteen maar een weekendje Nijmegen van maken :rolleyes:) en hopelijk Wembley op de 18e! Wordt wel een dure tijd voor deze arme Coldplay-fan :dozey:

Hey!!

Nog een Nederlandse erbij :) Ik zal niet heeel veel hier te vinden zijn, ik hang meestal rond op de Guy-thread :)

Ik moet ook toegeven dat Engels mij soms beter af gaat dan Nederlands, belachelijk eigenlijk!

Nou, tot zo ver eerst maar eens..

Groetjes!

• 2 weeks later...