Jump to content
✨ STAY UP TO DATE WITH THE WORLD TOUR ✨

NEDERLAND thead


FixYougirl

Recommended Posts

  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

sorry voor de volgende *** vraag, maar ik kan er nie meer tegen :lol:

 

DUS, ik zit nu al 2 weken in een hevige discussie met mijn klas/leerkrachten over de hoofdstad van Nederland :|

ik zeg dat het Den Haag is omdat mijn pa en broer mijn vierkant uitlachten toen ik Amsterdam zei.

toen ik dat op school vertelde lachten ze mij daar ook vierkant uit omdat het Amsterdam is en dat ze nog nooit van Den Haag gehoord hadden :|

toen ik het uiteindelijk aan mijn leerkracht aardrijkskunde vroeg gaf die mij het meest domme antwoord en zei dat Amsterdam de hoofdstad is maar Den Haag ook wel een beetje :wtf:

ik denk dat ze gewoon van mijn gezaag af wou :laugh3:

Link to comment
Share on other sites

wikipedia:

 

Een uitzondering op de definitie van een hoofdstad vormt Nederland, waar Amsterdam formeel de hoofdstad is, maar niet aan de kenmerken van een hoofdstad voldoet. De regering, het parlement, het hooggerechtshof en het staatshoofd zijn gevestigd in Den Haag, dat daarom ook wel de Residentiestad genoemd wordt. Amsterdam wordt weliswaar in artikel 32 van de Nederlandse Grondwet vermeld als hoofdstad, maar hier zijn verder geen andere consequenties aan verbonden dan die in het artikel vermeld staan, namelijk dat de koning(in) hier dient te worden beëdigd en ingehuldigd. Wel is Amsterdam economisch belangrijker dan Den Haag, en is het qua inwoners de grootste stad van Nederland.

 

Amsterdam is de hoofdstad van Nederland.

Link to comment
Share on other sites

Klopt! Maar Den Haag is weer de hoofdstad van Noord-Holland.

Dus het is wel een hoofdstad, maar niet van het land maar van de provincie.

 

Wat belangrijk is van Amsterdam als hoofdstad is onder andere de luchthaven, de wereldwijde beroemdheid van de stad en de historie van de stad.

Link to comment
Share on other sites

Yep, dat is altijd hoe ik het op school leerde :)

 

Amsterdam is de hoofdstad van Nederland, maar Haarlem is de hoofdstad van Noord-Holland (al ligt Amsterdam daar ook). Nederland is altijd zo logisch ¬¬

 

btw, ik vind het wel gezellig als Belgen zich ook toevoegen aan deze thread :)

Link to comment
Share on other sites

Yep, dat is altijd hoe ik het op school leerde :)

 

Amsterdam is de hoofdstad van Nederland, maar Haarlem is de hoofdstad van Noord-Holland (al ligt Amsterdam daar ook). Nederland is altijd zo logisch ¬¬

 

btw, ik vind het wel gezellig als Belgen zich ook toevoegen aan deze thread :)

belgie is nie veel beter hoor :laugh3:

danku :)

ik vind het eigenlijk ook leuker om met anderen te praten (niet dat ik ni tof vind hé maggy :))

 

vind ik ook hoor :wink:

BTW er bestaat een "nederlandstalige thread" maar die is dood :blank:

Link to comment
Share on other sites

ja indredaad, als ik aan mijn pa vraag wat het probleem nu precies is met onze politiek kan hij het zelf amper uitleggen.

ik denk persoonlijk dat er geen goeie oplossing bestaat momenteel :blank:

 

wij bespraken het onder geschiedenis in school en nu denken we allemaal dat we gaan eindigen gelijk het romeinse rijk :stunned:

 

Ik ben hier nog niet ! :awesome:

 

 

Nu wel ! :charming:

 

YEY!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...