Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Coldplaying

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

NEDERLAND of BELGÏE (The Netherlands or Belgium)

Featured Replies

Waarom nou geen Amsterdam? of arobtth of spies :heart:

omg ik mis die oude liedjes zo. veel beter dan het laatste materiaal

• 4 weeks later...
  • Replies 1.9k
  • Views 205.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Weliswaar geen Nederlander (meer) maar toch wel leuk om af en toe nog eens Nederlands te praten. Woon sinds 1993 in Australie (Tasmanie). Was toevallig vorig jaar September in Nederland en ben toen ook naar Nijmegen geweest 10-9, fantastisch. Was al een grote fan, maar nu helemaal. Heb bij de veiling Guy's blauwe Rickenbacker 'gewonnen'. Die ligt al sinds 10 dagen bij de douane in Melbourne, hopelijk komt hij van de week. Erg spannend!

Cool! Is het niet lastig om ineens weer Nederlands te praten? :P

Damn nice dat je die Rick heb gewonnen! Blijft mijn droombas zo'n Rickenbacker, vooral de 4001. :)

Stephan houdt van koekjes. :awesome:

:escaping:

:laugh3::laugh3::laugh3::laugh3:

Laura houdt van sexsexsexsexsex :sneaky:

:laugh3::laugh3::laugh3::laugh3:

Laura houdt van sexsexsexsexsex :sneaky:

je kent me te goed. :shame: :lips:

Zo te zien in de Shiver video is het een 4003.

Is aan twee dingen te zien, kop van de bas, bij de 4003 iets korter.

En de allerlaatste inlay, bij de 4001 ligt die gelijk met de rand van de body en bij de 4003 zit er nog een fret extra tussen.

De Rick die jij spoeid daar hebt heeft beide punten van de 4003..

Die foto's wil ik dan zeker zien :nice:

Foto's van de Rickenbacker:

http://s824.photobucket.com/albums/z...otos/?newest=1

Het is inderdaad een 4003 gemaakt in 1999, Midnight blue met black hardware and trimming (kom ik even niet uit in het Nederlands)

Een paar hele kleine krasjes achterop, op de kop een kleine lakbeschading.een paar mm, en een klein putje aan de voorkant. Hij ziet er vrijwel zo goed als niew uit als ik er een doekje overheen haal denk ik. Ze zeiden dat hij in de jongere jaren van Colplay met touren gebruikt was, maar kan ook nergens foto's van de bas vinden behalve dan van de Shiver video, dus als iemand per ongeluk live foto's weet van de ze gitaar, zou ik erg dankbaar zijn.

Cool man!! Ik zag ook dat Guy een nieuwe rick heeft in jetglo. Dat is wel een 4001! :D

Ik kan alleen niet op de foto pagina komen, kan je dat ff fixen?:cool:

Haiti, a message, ik zag ook dat hij met een Ric speelde maar ik kan die modellen niet zo herkennen. Maken ze die 4001 dan nog, ik dacht dat ze daar in begin jaren 80 mee opgehouden waren? Foto's moeten het nu doen, laat het even weten als het weer niet werkt, bedankt.

Ik heb de foto's gezien, ziet er super uit man!!! :awesome:

Ik weet niet meer of ze gemaakt worden, maar als je de kop van die Rick ziet is het een 4001.

Zie het verschil:

4001:

3605506224_ea63fd5961.jpg?v=0

4003:

4003head.jpg

Die bovenste kop heeft de nieuwe bas van Berryman ook! :D

• 3 weeks later...

jaahaaaaa

Gisteren nog net op tijd een kaartje weten te bemachtigen! :dance:

Ook naar Pinkpop dit jaar?

Ik heb nog een kaartje via CJP kunnen kopen, dus ode aan CJP! Ben wel alleen dit jaar denk ik, omdat het zo snel uitverkocht, boehoe.

Vind de lineup voor Pinkpop dit jaar niet leuk genoeg. Ben in 2007 geweest en toen was de lineup echt heel gaaf, maar ik ga eigenlijk alleen als er dus genoeg leuke bands komen want verder vind ik PP een beetje saai. Had vorig jaar overigens wel graag gewild, maar toen was ik niet in Nederland. :dozey:

Wil eigenlijk wel naar Werchter dit jaar, dus even kijken of dat gaat lukken. En anders festivalletjes als Dour of Haldern ofzo. :nice:

ik ook niet !

Hello, mede Nederlandssprekenden ! :D

:laugh3: inderdaad, en er zijn eigenlijk wel veel meer nederlanders dan belgen hier en de belgen thread leeft wel nog ! wij zijn gelijk maar mé 4 of soms 5 :laugh3:

sorry :shame: