Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Coldplaying

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

NEDERLAND of BELGÏE (The Netherlands or Belgium)

Featured Replies

• 2 weeks later...
  • Replies 1.9k
  • Views 205.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Coldplay staat op de cover van de nieuwe OOR! En artikel 'terug naar de toekomst' van 8blz! Over Coldplay door de jaren heen. Nog geen tijd om het te lezen/scannen helaas, maar wat een super verrassing op de deurmat hihi :D

^ Haha, same here. Leuk artikel!

We hebben posters hangen in de studentencomplexen hier met groot Coldplay erop. Het is voor een feest op dezelfde dag als het concert, voor de arme mensen die niet op tijd een kaartje konden bemachtigen :lol:

^ Om het er nog even lekker in te wrijven :evil:

Vandaag niet meer, het is nu 20°C. Maar afgelopen weekend was het rond de 30°C en in sommige delen van het land bijna 36°C.

maar 20°C vandaag :stunned: hier was het 29°C

en gistere bijna 38°C :sweatdrop:

bijna weggesmolten :P

Vanochtend was het 20°C, vanmiddag was het 3 graden warmer. Lang leve verkoelende zeewind, het voordeel van dichtbij de kust wonen :nice:

Weet iemand of Geert Wilders te zien gaat zijn in Jersey Shore season 6?

Haha het viel me gister ook op bij het premiersdebat, wat verschrikkelijk :P

Geert Wilders[/url] te zien gaat zijn in Jersey Shore season 6?

HAHAH! Heeft duidelijk het adres van Snooki's tanningsalon gevraagd, afschuwelijk zeg :lol:

By the way guys.. negen dagen! :awesome:

Akin[/url].

Wat een ophef om de meest doelloze partij ever. Je bent sowieso niet lekker bij je pannenkoek als je je stem verspild aan dat soort partijtjes.

Het is een beetje tricky, omdat ik niet weet in welke context hij het bedoelt. In het algemeen heeft men natuurlijk een kleine kans om zwanger te raken, of het nu na verkrachting of gewillige intercourse is. Maar hoe klein is die kans dan en hoeveel mensen worden er verkracht? Als - als je die twee vermenigvuldigd - er nog steeds een substantieel getal overblijft, dan praten we bij abortus wel over al die mensen die volgens Van der Staaij's 'recht van ieder leven op leven' dus maar hun leven moeten zitten met meer gewicht van die verkrachtiing als dat ze ook maar verdienen. Met gewicht bedoel ik natuurlijk het trauma, de impact. Waarmee ik bij de volgende vraag kom, namelijk, wanneer is de drager van het kind in levensgevaar? Gaat dit over direct levensgevaar? Of mogen we een waardeloos toekomstperspectief ook meerekenen? En levert al dat gestress ook geen gevaar op voor de drager?

Ik vind het vreemd dat je kunt kiezen om een kind te nemen, wat inhoud dat je ook kunt kiezen om er géén te nemen. Maar als je de pech hebt om al iets verschrikkelijks als een verkrachting mee te moeten maken - wat al een ontzettende inbreuk op je privacy en controle van eigen lichaam is - dan moet je ook nog nadien de controle over je lichaam en beslissingsrecht verliezen.

Wanneer is leven trouwens leven? Op het moment van conceptie? Op het moment dat de ongeboren vrucht op zichzelf zou kunnen leven als het ter wereld zou komen? Zou je nog wel een morningafterpil mogen nemen?

En als leven heilig is, geldt dat dan niet ook voor het leven van dieren? En mogen parasitic twins niet van een lichaam verwijderd worden? Al is het een bult met wat haar dat toevallig de bloedsomloop met je deelt? --- al denk ik dat minder mensen hier onder lijden dan er mensen zwanger raken van een verkrachting, al is de kans klein volgens meneer Van Der Staaij. Misschien kijkt hij naar alle verkrachtingen, inclusief degene die als slachtoffer een man hebben of een vrouw die al in de overgang is, etc. Tsja, ik acht de kans ook niet groot dat die zwanger zullen raken. :shrug:

My two cents: hij praat gewoon Akin na. Verder is het natuurlijk algemeen bekend dat de SGP tegen abortus is. Prima, moeten zij weten, maar val mij er niet mee lastig.

Ik kan me geen voorstelling maken van hoe erg het moet zijn om er na een verkrachting achter te komen dat je zwanger bent en dat je er niets aan kunt doen. Ik ben blij dat ik in een liberaal land leef waar ik in principe kan doen en laten wat ik wil. En waar abortus legaal is.

Van der Staaij doet al zijn uitspraken met de almachtige bijbel in het achterhoofd en is dus tegen abortus, want dat staat geschreven. Maar deze zelfde SGP is ook van mening dat mannen boven vrouwen staan en hebben nog altijd geen vrouwen in bestuurlijke functies binnen hun partij. Deze worden ook consequent geweigerd. Hoe kan je je als partij anno 2012 dan nog serieus nemen? Ik gun iedereen zijn geloofsovertuiging, maar idd, val mij er aub niet mee lastig. Ik walg er namelijk van.

Random thought: de term de dagen worden korter is taaltechnisch niet correct (een dag duurt 24 uur, ook in de winter) en het is irritant dat ik het om de haverklap voorbij hoor komen (Wehkamp reclame).

^haha daar heb je wel een punt :lol: maar eigenlijk gebruik je voor het omgekeerde van nacht ook het woordje 'dag', dus is het wel correct (denk ik haha :p) want 'de nachten worden langer' zou ook juist zijn :p

edit: & oh ik vind dat ook altijd zo irritant als hetzelfde zinnetje maar blijft voorbijkomen op de radio of tv :p soms echt om gek van te worden e :p

Coldplay in het land!

^veel plezier aan iedereen die gaat! :)

jullie zien hun binnen 2 uur!!

En het was zoooo vet! :D

maar eigenlijk gebruik je voor het omgekeerde van nacht ook het woordje 'dag', dus is het wel correct (denk ik haha :p) want 'de nachten worden langer' zou ook juist zijn :p

I know, maar als ik denk aan het woord dag denk ik aan een periode van 24 uur in plaats van de periode tussen zonsop- en zonsondergang.