Jump to content
✨ STAY UP TO DATE WITH THE WORLD TOUR ✨

[12-Sep-2012] OlympiaStadion, Munich, Germany


Jenjie

Recommended Posts

europe80thmb.jpg

 

2012 European Stadium Tour announced

9 December 2011 8:00 am

Coldplay to play 13 new dates in 9 countries

 

Good morning. Following yesterday's North American tour announcement, we're pleased to unveil Coldplay's European stadium dates for summer 2012. The dates announced so far are as follows, with pre-sale and general links provided (all times given are local times):

 

MAY

18 Porto, Portugal - Dragao Stadium - On sale 10 December at 9am here

22 Nice, France - Stade Charles Herman / Nikaia - On sale 16 December at 10am here / AMEX pre-sale 13 December at 10 am here

24 Turin, Italy - Olympic Stadium - On sale 14 December at 10am here / AMEX pre-sale 12 December at 9am here

26 Zurich, Switzerland - Letzigrund - On sale 13 December at 8am here / Pre-sale 12 December at 8am here

 

AUGUST

28 Copenhagen, Denmark - Parken Stadium - On sale 14 December at 10am here / Pre-sale 12 December at 10am (links TBA)

30 Stockholm, Sweden - Olympic Stadium - On sale 14 December at 9am here / AMEX pre-sale 10 December at 9am here

 

SEPTEMBER

02 Paris, France - Stade de France - On sale 16 December at 10am here / AMEX pre-sale 13 December at 10am here

04 Cologne, Germany - Rheinenergie Stadium - On sale 12 December at 9am here / Pre-sale 10 December at 9am here

06 The Hague, Netherlands - Malieveld - On sale 16 December at 10am here / AMEX pre-sale 10 December at 10am here

12 Munich, Germany - Olympiastadion - On sale 12 December at 9am here / Pre-sale 10 December at 9am here

14 Leipzig, Germany - Red Bull Stadium - On sale 12 December at 9am here / Pre-sale 10 December at 9am here

16 Prague, Czech Republic - Slavia Eden Stadium - On sale 15 December at 10am (link TBA)

22 Hannover, Germany - AWD Arena - On sale 12 December at 9am here / Pre-sale 10 December at 9am here

 

Anchorman

 

http://coldplay.com/newsdetail.php?id=874

 

---------------------

 

as per eventim.de

 

04.09.2012 Köln - RheinEnergieStadion

 

12.09.2012 München - Olympiastadion

 

14.09.2012 Leipzig - Red Bull Arena

 

22.09.2012 Hannover - AWD Arena

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 984
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Weiss leider noch nicht, ob ich da bin, wenn es ist...

LEIDER!

AUf alle Fälle wird in München schon überall fleissig Werbung für das Konzert gemacht.

Hatte ich während der VivaLaVida-Tour nicht so in Erinnerung...

Link to comment
Share on other sites

Weiss leider noch nicht, ob ich da bin, wenn es ist...

LEIDER!

AUf alle Fälle wird in München schon überall fleissig Werbung für das Konzert gemacht.

Hatte ich während der VivaLaVida-Tour nicht so in Erinnerung...

 

Das Stadion wird bei dem Saalplan schon voll. Mache mir da keine Gedanken.

In Bayern ist das übrigens der letzte Ferientag. Ich hoffe nur, dass der Verkehr auf der A8 (komme von Stuttgart) sich in Grenzen hält.

Link to comment
Share on other sites

I highly doubt they'll get a sold out stadium in Germany. Large arenas yes, but stadiumswith 30,000+?

 

Da ich kein Englisch "schreiben" und nur ein "wenig" lesen kann, antworte ich auf Deutsch.

 

Ich schätze schon das sie die Stadien voll bekommen. Bei der Stadientour 2009 waren auf jedem Stadionkonzert in Deutschland mehr als 30000 Zuschauer. In Düsseldorf zum Beispiel ca. 45000. In Hannover auch weit über 40000. Das Reistadion Riem in München war mit 30000 Zuschauern ausverkauft.

Die Popularität ist in den letzten Jahren dazu auch nochmal kräftig angestiegen. Die Stadien werden auf jeden Fall "voll". Ob "restlos Ausverkauft" weiß ich allerdings nicht.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

wow, ich wusste gar nicht, dass es da eine Begrenzung gibt :stunned:

ja mal schaun, wäre aber bestimmt cool, wenn sie noch mehr Blöcke freigeben würden...die grünen Stühle im Hintergrund zu sehen, wäre nämlich nicht so toll :)

Link to comment
Share on other sites

wow, ich wusste gar nicht, dass es da eine Begrenzung gibt :stunned:)

für das olympiastadion... :angry:

 

natürlich sind die grünen stühle nicht schön, aber das ist sache des veranstalters.

wenn er auf die (möglichen) mehreinnahmen verzichtet....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...