Jump to content
🪐CHECK OUT THE LATEST NEWS AND RUMOURS ON COLDPLAY'S UPCOMING ALBUM🪐

LP8 Thread - Everyday Life


[GUESS] When will the next LP be released?  

244 members have voted

  1. 1. [GUESS] When will the next LP be released?

    • Earlier...
      133
    • 1st half of 2020
      36
    • 2nd half of 2020
      53
    • 1st half of 2021
      9
    • 2nd half of 2021
      8
    • Later...
      5

This poll is closed to new votes


Recommended Posts

  • Replies 5.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Coldplay Twitter posting article about Everyday Life being a potential contender for the Grammy's album of the year, which would be nominated well over a year the album came out... not sure if it's el

The other day I received a physical copy of the Japanese edition of Everyday Life. I was surprised to discover that it was different from the regular version, which I had purchased before, in another

I think most of people here need the original lyrics AND the Japanese translation of them which only come with physical versions.  

Posted Images

Lets get Ethan Hawke as a collaborator and have a triple album with the name "Midnight". (I love Before trilogy as you can see)

Jokes aside, I think those letters are real and we will have an official announcement soon. "Everyday Life" sounds like a Blur record.

  • Like 4
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

The esq. title is indeed super interesting, especially the fact that it is placed under Will Champion. That added to how he's the only one with his last name, it has got to mean something. Or Chris was just feeling extra scared of Will haha

 

Could be that Will was writing/typing that letter.

Link to post
Share on other sites

I entered the forum to discuss the titles...

 

Everyday Life

Sunset

Sunrise

 

I wish they would go back to something more complex like ARROBTH or VLVODAAHF

But Everyday Life, Sunset and Sunrise sounds much like Chris...

Exactly what I wanted to say XD These titles are like the first things that might come to mind :P Cmon Chris! Lol. Hopefully the album is great! I slept through all of this excitement btw :( smh

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

1st disc in November thought to be oldplay.

2nd disc next year thought to be newplay.

I somehow doubt that the 1st disc will be Oldplay tbh. Still think we're getting a new sound from them, somewhere between classical/Middle Eastern/jazz/Viva on disc 1 and a blend of more modern influences (but still a new sound) on disc 2.

To me it reads as if both might come out on a Nov 22, btw. Note that the year is not specified in the letter. However, due to the leap year it would be a Sunday next time round. I wonder if that is possible.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

I think it will be this year because they mentioned the 100 years in the letter and the date on the posters is 100 years from the nov 22 release date in the letter

Yeah, that is something that crossed my mind as well. Next year won't be 100 years but 101 years.

 

On that note, IF there is a release next year though...do you think the second poster will see the band in a 1969/1970 setting ? Like, 50 yrs of sunrise and 50 yrs of sunset in that century...

 

Btw I feel this album is gonna be so political. "How we feel about things"

  • Like 4
  • Angry 1
Link to post
Share on other sites

I really like the theroy of the 50 years sunrise 50 years sunset, I really hope that's what they have in the works. I love the idea of it being political, we live in crazy times politically, it was only a matter of time before it influenced their music

Link to post
Share on other sites

Wow long time since I logged in here :) I just have to say I’m so excited . I definately think those letters are real it has Chris Martin written all over it even the way it’s read . However this is way to slow of paced for my liking lol I need a clip of a song now . I also agree that this is gonna be a very political / world event “ love and peace” album but personally that’s one of my favourite things about Coldplay . Really interested to hear the sound of all of this.

  • Like 5
Link to post
Share on other sites

I think the wording in the letter suggests it's all going to be released at the same time.

Makes more sense for them to release now and start tour next year, rather than do a staggered 2-part release.

 

Far more exciting considering most artists are releasing less music (EPs) so if they do drop a double LP, then I'll be pleased!

  • Like 7
Link to post
Share on other sites

Wow!! Just woke up to the news, had to read like 8 pages to catch up!!!!!! Still, I think both “sunrise” and “sunset” will be released at the same time, on Nov. 22; and it has to be THIS year, for the 100 years they’ve been “hibernating” hehehe

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Holy crap, I wake up to find the album title is revealed... Everyday Life. I actually quite like that. Fits with the trend of a long album title, then a short one, then a long one, and so on. And we're literally getting a double album?!? This is something I've been hoping for but never expected to happen.

 

Can't wait!

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Whew, I like the idea of 2 albums Sunset and Sunrise, while I don't really like Everyday Life as a title.

 

But my gut says that Life is Beautiful will become the Up&Up of Sunrise, no? I just hope that song has a future.

  • Like 2
  • Angry 1
Link to post
Share on other sites

Every news outlet that has reported this somehow still mentioned they think the person in the poster is Nietzsche even though we have some users here (that I actually trust more) saying it isn't. I dont think these news outlets know any more than us.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...